Slimmer intern transport met efficiënte geautomatiseerde trucks
Autopilot-trucks serie
Toyota Material Handling brengt een nieuwe en uitgebreide reeks geautomatiseerde magazijntrucks op de Europese markt. Deze geautomatiseerde trucks passen bij Toyota’s lean methode en zijn ontworpen om palletbehandeling te automatiseren. De nieuwe Autopilot-serie omvat 5 productgroepen: elektrische pallettrucks (LAE250), stapelaars (SAE160), reachtrucks (RAE160-250), stapelaars met tegengewicht (OAE120CB) en zware trekkers (TAE500) voor alle gangbare toepassingen: pallettransport, blokstapelen, opslag op grote hoogte en trekken.
Precieze navigatie
De Autopilot-trucks van Toyota ondersteunen twee uiterst nauwkeurige en adaptieve navigatietechnologieën (natuurlijke en reflectornavigatie), die ook als een dubbel systeem gecombineerd kunnen worden. In het laatste geval kunnen de trucks zich voor het ene deel van het magazijn op reflectors richten en voor een ander deel de magazijnomgeving als herkenningspunt gebruiken.
Veilige en nauwkeurige palletbehandeling
De Autopilots zijn geprogrammeerd om alle taken veilig te verrichten en automatisch gestuurd te werken. De ingebouwde veiligheidsscanners en obstakelherkenners voorkomen botsingen door te reageren wanneer obstakels het pad van de trucks kruisen. Lastsensors en zichtcamera’s zorgen verder voor een nauwkeurige en veilige lastbehandeling.
Intelligente communicatie
Alle Autopilot-trucks worden bediend door de Order Manager, die Toyota in eigen bedrijf heeft ontworpen. Deze software werkt zelfstandig of als een communicatielaag tussen de magazijnbeheer- en productiesystemen. Dankzij intelligente vlootcontrole en integratie met ERP/WMS houdt de Order Manager de goederenopslag, de orders, het verkeer en de doorstroming in de gaten.
Lithium-ion batterijen
De Autopilots kunnen uitgerust worden met lithium-ion batterijen die tot 30% energie-efficiënter zijn en tegelijkertijd de CO2-uitstoot verminderen. Tussen twee taken in kunnen de trucks zichzelf snel automatisch opladen zonder dat personeel of oplaadruimtes noodzakelijk zijn. Het proces is dus volledig geautomatiseerd.